اپل آیفونی را در نظر دارد که با نمایشگرش بتوان دیگر گجت‌ها را شارژ کرد.

اپل آیفونی را در نظر دارد که با نمایشگرش بتوان دیگر گجت‌ها را شارژ کرد.

آیا امکان دارد که کاربران بتوانند قلم لمسی پنسل اپل را با قرار دادن روی نمایشگر گوشی‌های آیفون شارژ کنند؟ پتنت ثبت شده‌ی اپل در مارس ۲۰۲۱ (اسفند ماه ۱۳۹۹) نشان می‌دهد که این غول فناوری آمریکایی قصد دارد تا این ایده را به واقعیت تبدیل کند. این پتنت که به نام «شارژ بی‌سیم Trought Display Wireless» ثبت شده، جزئیات سیستمی را شرح می‌دهد که به یک دستگاه الکترونیکی شخصی مانند آیفون یا آیپد اجازه می‌دهد تا بتواند گجت‌های دیگر را از طریق صفحه‌نمایش خود شارژ کند.

به عبارت دیگر، این فناوری با هدف تبدیل صفحه‌نمایش به نقطه‌ی شارژ به دنبال افزایش دامنه‌ی شارژ معکوس است. یک دستگاه الکترونیکی شخصی (مثلاً تبلت یا گوشی هوشمند) می‌تواند گجت‌های جانبی (مثلاً قلم) را از طریق صفحه‌نمایش دستگاه به صورت بی‌سیم شارژ کند. این نقطه‌ی شارژ می‌تواند در قسمت خاصی از نمایشگر تعبیه شود که در دید کاربر مشکلی ایجاد نکند.

در قسمت دوم توضیحات این پتنت، اطلاعاتی نوشته شده که ما را کمی گیج می‌کند. این اطلاعات می‌گوید که بخشی از صفحه‌نمایش که برای شارژ مجدد اختصاص داده شده شفاف است و بنابراین در آن قسمت نمایشگری وجود ندارد. به عبارت دیگر، فضای اشغال شده توسط نقطه‌ی شارژ بخش مربوط به نمایشگر را کاهش می‌دهد. مگر اینکه اپل تصمیم بگیرد تا نمایشگر هیبریدی را برای این دیوایس‌ها انتخاب کند. همانطور که نمودارها اشاره می‌کنند، سیم پیچ شارژ درست زیر صفحه‌نمایش قرار می‌گیرد.

به هر حال، این فناوری می‌تواند به خصوص برای شارژ اپل واچ، ایرپادز یا قلم لمسی اپل با قرار دادن آن‌ها بر روی صفحه‌نمایش آیفون یا آیپد بسیار کاربردی و جالب باشد. از این نوآوری می‌توان در گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها که نمایشگر بزرگ‌تری دارند استفاده کرد تا امکان شارژ قلم یا لوازم جانبی دیگر به صورت بی‌سیم در جلوی دیوایس‌ها وجود داشته باشد. در ادامه‌ی توضیحات این پتنت آمده که: «[چنین] پیکربندی می‌تواند شامل تبلت یا گوشی هوشمندی باشد که به گونه‌ای پیکربندی شده که قلم یا لوازم جانبی دیگر به صورت بی‌سیم روی نمایشگر دستگاه الکترونیکی شخصی شارژ شود.»

کد خبر: 2
  تاریخ خبر : 11 دی 1400
 پشتیبانی گروه دیبا
 815
  دیدگاه کاربران